-
-

Meer over NeroGiardini

De productie

Enrico Bracalente heeft een uniek organisatiemodel bedacht. Hiermee kon met een minimalistische planning en programmering grote volumes geproduceerd worden. De basis van de strategie van NeroGiardini bestaat uit de moderne aanpak van de technologische investeringen en productieprocessen. Bij NeroGiardini combineren ze de unieke Italiaanse stijl met design en kwaliteit in één merk. Dit stoppen ze terug in zowel de schoenen, kleding en accessoires. 

Enrico Bracalente

Sinds 1998 staat Enrico Bracalente aan het roer. Enrico Bracalante werd geboren in 1957 in een klein Italiaans dorp. Waarden die voor hem erg belangrijk zijn, zijn oprechtheid, eerlijkheid en transparantie. Vanaf het begin zet hij zich in om zich te vestigen als ondernemer van kwaliteitsschoenen. Met veel moed en tegenslagen lukt het hem in korte tijd resultaten te behalen en mijlpalen te bereiken waardoor het bedrijf in 2003 uitgroeit tot B.A.G. S.p.A, houder van het merk NeroGiardini. 

Voor welk model gaat u?

Maatschappelijk

Enrico Bracalente is van mening dat ondernemers de taak hebben om het gat tussen scholen en bedrijven te vullen. Zo vindt hij scholen belangrijk voor elk bedrijf en productiesector en daarom moeten jongeren via beroepsopleidingen toegelaten worden in bedrijven.

Om hierin een steentje bij te dragen heeft Enrico Bracalente een drie jaar durende beroepscursus gestart genaamd Artigianelli. Tijdens deze beroepsopleiding worden jongeren tussen de 16 en 18 jaar opgeleid tot gekwalificeerd personeel dat in het bedrijf kan worden opgenomen. Jongeren krijgen zo een mooie kans en de lokale schoenenindustrie wordt opgewaardeerd. Met dit initiatief wordt er onder andere gewerkt aan de sombere realiteit van de werkloosheid Italië. Met deze kwalificatie krijgen jongeren zowel op regionaal als Europees niveau een diploma.

Greep uit de collectie